• BUDAPEST DENTAL ESZTÉTIKAI FOGÁSZAT
  • Cím: 1137 Budapest, Szent István körút 10.
  • Tel: 06 1 315 45 45

Tömés utáni fogfájás – mikor kell fogorvoshoz fordulnunk?

A fogtömés a fog számára bizonyos mértékű trauma. Minél nagyobb volt a szuvasodás, minél több beteg foganyagot kell eltávolítani, annál közelebb kerül a fúró mechanikai és hő energiája a fog belsejében található érzékeny szövethez a fogbélhez. Kisebb vagy közepes szuvasodás esetén inkább érzékenység jellemző, mely általában pár nap alatt rendeződik. Mély szuvasodás esetén azonban előfordulhat, hogy további kezelésre is szükség van.

Lehet-e érzékeny a fog a tömés után?

Természetesen lehet. Még akkor is, ha nem volt túl mély. A dentin, bár kemény anyag, érzéken szövet. A fúrás, kémiai előkészítés, tömés, számára traumatikus élmény – igaz ennél csak az lett volna rosszabb, ha a baktériumtömeg benne marad, hiszen az egyenes út az elhalás felé.

Legtöbb esetben a tömés utáni érzékenység pár nap alatt elmúlik. Ha hetekig fennáll, az viszont nem természetes, mindenképp nézessük meg a fogorvossal, vajon mi áll a háttérben.

Fogtömés utáni teendők

Fájhat-e a fog a tömés után?

Ha konkrét, erős fájdalom van, mely egy-két nap alatt sem múlik, vagy a fájdalom csillapítására gyógyszert kell, bevegyünk, esetleg esténként erősebb, reggelre jobb lesz, vagy ráharapásra olyan, mintha a fog kiemelkedett volna, – mihamarabb menjünk vissza a fogorvoshoz. Az ilyen helyzet akkor szokott előfordulni, ha a szuvasodás nagyon mély volt és a fogtömés segítsége már későn érkezett. Az ilyen fogakat a legtöbb esetben sajnos már gyökérkezelni szükséges.

Fogtömés csere utáni fogfájás

Segíthetnek-e bizonyos gyógyszerek, ha fáj a fogam?

Komoly fogfájdalom esetén ne várjon, a gyógyszerek csak átmeneti enyhülést hoznak, a fájdalom okát új tömés esetén is a fogban kell keresni, gyógyszeres tömés, vagy gyökérkezelés szükséges. Ilyenkor sokkal jobb, ha mihamarabb fogorvoshoz fordul.

Ők fognak gondoskodni Önről. Fogorvoscsapatunk tagjainál a legjobb kezekben lesz. Forduljon hozzájuk bizalommal!

Rendelőnk a fogászat teljes palettáján nyújt fogászati szolgáltatásokat a mindennapi fogászattól kezdve a kíméletes fogpótlás lehetőségein keresztül a legmodernebb esztétikus mosolytervezésig. Egy teamben, egymással összefogva dolgozunk, hogy fájdalommentes, biztonságos és kiemelkedően esztétikus megoldásokat nyújthassuk pácienseink számára

Mikor segíthetnek a homeopátiás szerek?

Ha Ön érzékeny ember, a fogfúrás és érzéstelenítés traumája nem csak a fogát, de egész szervezetét megviselheti. Ilyenkor az Arnica Montana (C30), a fogorvosok kedvelt homeopátiás szere, nagyban hozzájárulhat, hogy hamar erősebb legyen. Csökkenti az esetleg fellépő fájdalmat, érzékenységet vérzést.

Komoly fogfájdalom esetén azonban az Arnica nem lesz elegendő, fogorvoshoz kell fordulni.

Fogorvosi homeopátia

Fájhat-e az ínyem a fogtömés után?

Igen, ez előfordulhat és normális jelenség. Sok esetben a megfelelő tömés kialakításához a fogorvos az íny alá, a fog oldalához egy kis szalagot kell, hogy tegyen. A megfelelő zárás eléréséhez e szalagot be kell nyomni az íny és a fog közé. Minél mélyebb a szuvasodás az íny alatt, annál inkább. Ez olyan érzés, mint egy vágás az ínyen, hamar elmúlik.

Fájhat-e a szúrás helye az érzéstelenítés után?

Igen ez is előfordul. Az injekciós tűt mélyen a szövetek közé kell beszúrni, az alsó állkapocs esetén egészen mélyre. A tű, miközben célja felé halad érhet eret, esetleg ideget vagy izmot, ez a későbbiekben kellemetlen fájdalommal jár, mely pár nap alatt elmúlik.

Alsó érzéstelenítésnél akár fájdalmas szájnyitási korlátozottság vagy kellemetlen színekben pompázó arcbőr is jelentkezhet. Ez hosszabb idő alatt múlik el, meg kell várni, míg a szövetek közé kifolyt vér felszívódik.

Fájdalom érzéstelenítés után