Alsó bölcsességfog eltávolítás

Az alsó bölcsességfogak eltávolításánál a legtöbb esetben nehezebb műtétre kell, számítsunk, mint a felső bölcsességfog kivételekor. A csont keményebb, vastagabb; a rendellenes pozíció gyakoribb, mint a felső bölcsességfogak esetén. A fogeltávolítás, akár egyszerű fogeltávolításról, akár csontműtétről legyen szó, fájdalommentesen kivitelezhető, a tökéletes érzéstelenítési eljárásnak és anyagoknak köszönhetően.

A bölcsességfog eltávolítását minden esetben megelőzi egy alapos állapotfelmérés és panoráma röntgen felvétel kielemzése. Gyulladt fog esetén a fogeltávolítást antibiotikumos előkészítés megelőzheti, mellyel a szövődménymentes gyógyulás és fájdalommentesség elérése a cél.

Bejelentkezem állapotfelmérésre… Szájsebészeti árak a Budapest Dental fogászati rendelőben…

Gyulladt tasak a bölcsességfog területén:

Sok esetben a páciens nem is tud róla, hogy van-e bölcsességfoga vagy sem, illetve, hogy mire számíthat annak előbújásával kapcsolatban. A normál pozíciójú alsó bölcsességfogak 16-20 életév között általában rendben előbújnak. A bölcsességfog előtörése hosszabb ideig is elhúzódhat, közben a már felnyílt íny, de még elő nem bújt fog között egy kis zseb, vagy tasak alakul ki. Ez önmagában még nem gond, problémát akkor okoz, ha ételmaradékkal, lepedékkel tömődik el, melynek következtében gennyes gyulladás támad a hetes fog mögött.

Tünetei: fájdalom, kellemetlen szag, piros íny, gennyes szivárgás, szájnyitási korlátozottság.
Kezelése: Sok esetben elegendő a tasak feltárása, kitisztítása, majd gyógyszeres csík behelyezése. A bölcsességfog helyzetéből könnyen lehet következtetni arra, hogy a későbbiekben kell-e számítani fogműtétre, vagy a fog így könnyen előtör majd. Amennyiben műtétre szükség van a gyulladást előbb mindenképp le kell vezetni.

Fekvő nyolcas fog:

Az alsó bölcsességfogak elhelyezkedése igen változatos képet mutathat. Lehet a koronai rész teljesen vagy részlegesen a csontfelszín alatt, fekhet teljesen vízszintesen, állhat fejen, vagy keresztben. Amennyiben panaszt nem okoz, és teljesen a csontban helyezkedik el, nem kell hozzányúlni csak azért, mert rendellenes a helyzete. Beavatkozásra csak akkor van szükség, ha a szomszédos fogat, környező szöveteket károsítja a rendellenes pozíció.

A beavatkozás szükségességét és típusát minden esetben a röntgenfelvétel kielemzése során lehet megállapítani. Bizonyos esetekben 3 dimenziós CT felvétel készítését is kérheti az orvos, amennyiben az alsó állkapocsideg elhelyezkedéséről többlet információhoz szeretne jutni az esetleges szövődmények elkerülése érdekében.

A műtét előkészítése:

Műtét előtt érdemes enni, inni, nem éhgyomorra érkezni a rendelőbe. Ha komolyabb csontműtét van kilátásban, érdemes aznapra szabadságot kivenni, a műtét után otthon pihenni. Homeopátiában otthonos pácienseknek ilyenkor előkészítésként Árnika Montana és Symphytum homeopátiás szer javasolható, mely gyógyszerek megkönnyítik a műtétet, segítik a gyógyulást.

Aműtét:

A műtét helyi érzéstelenítésben fájdalommentesen elvégezhető. Amennyiben a fogat el lehet egyszerűen távolítani, a fogorvos vagy szájsebész általában bölcsességfog fogót alkalmaz és a beavatkozás egy-két perc alatt megtörténik. Ha a bölcsességfog rendellenesen helyezkedik el, gyakran van szükség a környező csont eltávolítására a jobb hozzáférés érdekében. Fájdalom ebben az esetben sincs, a csontot a legtöbb esetben már nem vésővel, hanem éles csontfúrókkal távolítják el. A kezelés ilyenkor hosszabb, türelemre van szükség mind az orvos, mind a páciens részéről.

AA műtét után:

A műtét után bizonyos esetekben antibiotikumot ír fel az orvos, az esetleges szövődmények elkerülésére. Amennyiben varratot helyeztek el, ennek eltávolítási ideje egy-két hét között van. Fájdalomcsillapításra a legtöbb esetben szükség van, erre általában diclofenac tartalmú fájdalomcsillapítót ír fel a fogorvos. A fent említett Árnika és Symphytum homeopátiás szerek jótékonyan hatnak a seb és csontgyógyulásra, fájdalomcsillapító hatásuk is van.

Tejtermékeket, forró italokat a műtét után pár napig fogyasztani nem javasolt. A seb szélét másnaptól már lehet finoman mosni, a szájhigiénia fenntartása nagyon fontos. A sebet szívogatni, öblögetni nem szabad!

Ők fognak gondoskodni Önről. Fogorvoscsapatunk tagjainál a legjobb kezekben lesz. Forduljon hozzájuk bizalommal!

Rendelőnk a fogászat teljes palettáján nyújt fogászati szolgáltatásokat a mindennapi fogászattól kezdve a kíméletes fogpótlás lehetőségein keresztül a legmodernebb esztétikus mosolytervezésig. Egy teamben, egymással összefogva dolgozunk, hogy fájdalommentes, biztonságos és kiemelkedően esztétikus megoldásokat nyújthassuk pácienseink számára