Budapest Dental fogászat > Fogínygyulladás > Fogínybetegségek kezelési lehetőségei > Fogínysorvadás kezelése lézerrel

Fogínybetegségek kezelési lehetőségei a Budapest Dental fogászaton

Fogínysorvadás kezelése lézerrel

A lézerkezelés kiegészítő terápia a fogínysorvadás kezelésében, egy kezelésfolyamat egyik állomása, nem önmagában javasolt terápiás eszköz
A lézerkezeléshez először helyre kell állítani a tökéletes szájhigiéniát, ki kell tisztítani a mély fogínytasakokat
A lézer a fogínytasakok mélyéről elpárologtatja a gyulladásos szövetek maradékát, emellett biostimulatív hatású a csontra

Fogínysorvadás kezelése lézerrel

A gyulladt íny kezelésére sok esetben elegendő a rendszeres professzionális fogtisztítás, azonban amikor már egyértelműen megállapítható a kezdődő vagy súlyosabb stádiumban lévő fogínysorvadás, akkor mindenképpen további segítségre is szükség van. A Budapest Dental Esztétikai Fogászat rendelőjének fogorvosai elkötelezett hívei a megelőzésnek, illetve a fogak és az íny aktuális állapotát figyelembe véve, a fogak megtartásának. Ehhez azonban nem mindig elegendő a szakszerű kezelés és a csúcstechnológiás fogászati műszerek, mindenképpen szükséges a tudatos, elkötelezett hozzáállás a páciens részéről is.

Fogínysorvadás, fogágybetegség kialakulása

A fogágygyulladás legjellemzőbb tünetei között említhetjük a fogmosáskor fellépő fogínyvérzést, a kellemetlen szájszagot, valamint a lilás-vörös színű, duzzadt fogínyt. Előrehaladott fázisban a fogak is kisebb vagy nagyobb mértékben már mozgathatóvá válnak. Az általunk javasolt első lépés ebben az esetben is az ultrahangos fogkőeltávolítás és Air-Brush sópolírozás kettőse, hogy az ínyt minél hamarabb annyi kórokozótól szabadítsuk meg, amennyitől csak lehetséges.

Fogkőeltávolítás
Ultrahangos fogkőeltávolítás, szájhigiénia – árak
Fogínysorvadás, fogágybetegség kialakulás
Fogínygyulladás természete

Fogágy kezelésének további lépései – még a lézerkezelés előtt

A további kezeléseket fogágypusztulás mértéke határozza meg, illetve az, hogy az adott esetben mely kezelések kombinációja lesz a leghatékonyabb. Az alapos ultrahangos fogkő eltávolítással párhuzamosan, elkezdhető a fogínytasakokat kézi kürettálása, a rossz koronák, tömések eltávolítása. Az ilyen módon megtisztított fogak és íny gyógyításának következő állomása, és sokszor befejező lépése, az antimikrobiális foto dinamikus terápia.

Mélyebb fogínytasakok esetén szükség lehet a szabaddá vált felszín finom lesimítására Vektor terápiával.

Fogínygyulladás kezelése fényterápiával
Vektor terápia

A fogászati lézer

A mély fogínytasakok további terápiás eszköze a nagyteljesítményű lézer. A lézersugár elpusztítja a tasakok legmélyén megbújó baktériumokat, elpárologtatja a gyulladt szöveteket, és biostimuláló hatása folytán a csontsejtek szintjén a felépítő folyamatok felé, igyekszik vissza billenteni a megbomlott egyensúlyt.

Milyen hatást fejt ki a lézer a fogínytasakokban?

A lézersugarat a vékony, flexibilis szál segítségével eljuttathatjuk a fogínytasakok legmélyére, illetve minden pontjára. A lézersugár elpusztítja a mélyen megbúvó baktériumokat, elpárologtatja a beteg szöveteket illetve biostimuláló hatása van. Az így kitisztított tasakban megszűnik a gyulladás, ezáltal lehetővé válik feszes íny kialakulása a fog körül. A gyulladás megszűnése a csontot bontó agresszív, szövetkárosító gyulladásos termékek csökkenéséhez vezet. Az addig elpusztult csontszövet nem épül újra, a megmaradt szövet azonban regenerálódik, a fogak, a kezelések eredményeként hosszú távon megőrizhetőek.

Hányszor szükséges lézerkezeléseket végezni

A megfelelő hatás elérése érdekében a lézeres kezeléseket minimum 2-3 alkalommal érdemes megismételni heti rendszerességgel, majd később féléves ciklusonként ismétlő kezelés ajánlott. Ne felejtsük el, a lézeres kezeléseket minden esetben megelőzi a hagyományos szájhigiéniai protokoll.

A lézerkezelés hatékony, de önmagában nem csodaszer

Természetesen a lézerkezelés sem csodaszer, bizonyos határok között kiváló hatásfokkal alkalmazható, ám elsődleges szerepe a megelőzésben, a fogak megtartásában van. Fontos tudni, hogy az elpusztult csontszövetet lézerkezelés segítségével visszaépíteni nem lehetséges, erősen mozgatható fogak esetében már nem segít. Éppen ezért kiemelkedő fontosságú, hogy már az első tünetek felismerésekor forduljon fogorvoshoz, aki megfelelő kezelések segítségével még az immunológiai eredetű fogágypusztulás esetén is időt tud nyerni, s így rendszeres kontroll, illetve megfelelő otthoni szájápolás segítségével akár hosszú évekig megőrizhetők a páciens saját fogai.

A lézerkezelés korlátairól

Amennyiben immunológiai eredetű fogágypusztulás jelentkezik, a lézeres kezeléssel a fogágypusztulás sebessége lassítható, magára az immunbetegségre azonban a lézeres kezelés sem tud végleges megoldást jelenteni. A csökkent védekező mechanizmus folyamatosan a kezelések ellen dolgozik. Enyhén mozgó fogak esetén a feszes íny kialakításával a mozgathatóság csökken. Az elpusztult fogágyat a kezelés nem építi újra, de segít a kialakult állapot további romlásának megakadályozásában.

Más esetben a fogágypusztulás már olyan mértéket öltött, hogy a fogat szinte már nem tartja más csak a gyulladásos szövet. Ebben az esetben a fog már erősen mozgatható, egészséges, a fogat megfelelően rögzítő fogágyat, csontot szinte már nem is látunk, vagy csupán a foggyökér csúcsi részében, ami már nem képes elegendően stabilan tartani a fogat. Ebben az esetben sajnos nincs mód a fog megmentésére.

Amennyiben a fogakat pótolni szükséges, vagy meglevő fogpótlásai alatti pillérfogai megőrzése érdekében szeretne tenni valamit, a lézeres kezelést csak akkor érdemes választani, ha új vagy régi fogpótlásai vállas korona előkészítési technikával készülnek. Hagyományos koronakészítés esetén a korona széle az egyébként sem jó immunitású ínyszélt irritálja, így a lézeres kezelés ellen dolgozik.

Amennyiben szeretne tiszta képet kapni fogínye állapotáról, jöjjön el hozzánk egy alapos parodontológiai konzultációra, hogy egyértelmű képet kapjon fogainak jelenlegi állapotáról és arról, hogy hogyan kezelhető sikeresen az Ön ínybetegsége.
Konzultációs időpontot a +36 1 315 45 45-ös számon tud kérni
vagy online jelentkezési űrlapunk kitöltésével.

Bejelentkezés