Budapest Dental fogászat > Fogínygyulladás > Fogínybetegségek kezelési lehetőségei > Fogínygyulladás kezelése fényterápiával

Fogínybetegségek kezelési lehetőségei a Budapest Dental fogászaton

Fogínygyulladás kezelése fényterápiával

Újdonság a fogínygyulladás kezelésben
Antibiotikummal sokszor kezelt, ennek ellenére mégis ismételten kiújuló fogínygyulladás esetén is hatékony
A kórokozók 99%-t elpusztítja, ezzel a gyulladást csökkenti
Ultrahangos fogtisztítás után ajánlott kezeléstípus

Fogínygyulladás kezelése fényterápiával - Antimikrobiális foto dinamikus terápia

Az antimikrobiális foto dinamikus terápia az egyik legújabb kezelési lehetőség, melyet a fogínyfertőzés, fogínygyulladás terápiájában alkalmazhatunk. A módszer fájdalommentes, és mivel nem a hagyományos, antibiotikus módon hat a kórokozókra, a fertőző mikrobák, gombák, vírusok 99%-a elpusztítható, a fogíny fertőzése így a gyulladás, hatékonyan kezelhető.

A fogínygyulladás – a szervezet természetes válasza a fertőzéssel szemben

A fogíny gyulladás lényegében immunreakció, melyet a fogíny szövetébe behatoló baktériumok váltanak ki. A gyulladás kezelésében a legfontosabb lépés a kórokozó baktériumok elpusztítása, ezáltal a gyulladásos reakció megszüntetése. Olyan kezelésre van tehát szükség, mely a baktériumokat hatékonyan elpusztítja, nem alakít ki rezisztenciát (mint pl. az antibiotikumok), csak helyi szinten hat, a szervezet egyéb részeire nincs hatással és azt semmilyen módon nem károsítja.

Fogágybetegség kialakulása

Fogínygyulladás megelőzése – a szájhigiénia alappillérei

Az első és legfontosabb lépés mindig a megelőzés, ide tartoznak az alap szájhigiéniai kezelések, mint az ultrahangos fogkő eltávolítás, vagy professzionális fogtisztítás. A kezeléseket félévente vagy évente szükséges elvégezni, általuk a fogíny egészsége megőrizhető, komolyabb ínyfertőzés vagy fogínygyulladás nem alakul ki, ilyen esetben antimikrobiális kezelésre sincs szükség.

Rendszeres szájhigiéniai kezelések nélkül, kedvezőtlen immunológiai háttér, illetve a fogínygyulladás kialakításában szerepet játszó baktérium flóra elszaporodása esetén, további kezelésre lehet szükség az ínyfertőzés leküzdésére, ebben az esetben javasolt az antimikrobiális foto dinamikus terápia.

Ultrahangos fogkő eltávolítás
Fogtisztítás mesterfokon
Fogínybetegségek kezelési lépései

Fogkőeltávolítás és ultrahangos fogtisztítás árak

Az antimikrobiális foto dinamikus terápia – hatékony és fájdalommentes

A foto dinamikus terápia hatékonyan, rövid idő alatt, mellékhatások nélkül pusztítja el a szájüregi baktériumok csaknem teljes skáláját; megszünteti a bakteriális fertőzéseket a mély tasakokban, ínyszövetben.

A terápia során tolónium-klorid oldatot juttatunk a mély ínytasakokba. Az oldatot a baktériumok szívesen felveszik kb. 60 másodperc alatt. Az oldatot vörös fénnyel aktiváljuk, ekkor nascens oxigén szabadul fel, ami felszakítja a baktériumok falát, és másodpercek alatt elpusztítja azokat, de nem károsítja szervezet egyéb egészséges szöveteit.

Fogíny fotodinamikus fogászati kezelések
Antimikrobiális fotodinamikus fogászati kezelések árak

Az antimikrobiális terápia hatékony eszköz, de nem helyettesíti a szájhigiéniai kezeléseket

Az antimikrobiális foto dinamikus terápia az ínyszövetekben megbújó baktériumok elpusztítására alkalmas, de nem helyettesíti a hagyományos szájhigiéniai kezeléseket. Kiegészítő kezelés tehát, melynek alkalmazásával hosszabb távon gyulladás és fertőzésmentes fogíny érhetünk el, megelőzve a fogak későbbi meglazulását.

A foto dinamikus terápia ismétlésére fél vagy egy évenként szükség lehet, illetve megelőző kezelésként is javasolható újabb fertőzés elkerülése érdekében az arra hajlamos pácienseknél.

Megszünteti-e a csontpusztulást az antimikrobiális terápia?

A foto dinamikus terápia a baktériumokat, fertőző kórokozókat pusztítja el, ezáltal segít legyőzni a makacs és mély gyulladást. Az addig kialakult csontveszteséget azonban nem építi újjá, de segítségével megelőzhető, lassítható a további csontpusztulás.

Enyhén mozgatható fogak esetén, a higiéniai kezelésekkel, vagy egyéb parodontológiai kezelésekkel együtt, az antimikrobiális foto dinamikus terápia hatékony eszköz a feszesebb fogíny eléréséhez. Kiegészítő terápiaként a fogak sínezésével a fogak stabilitása növelhető.

Meglazult fogak sínezése

Mivel tud többet a foto dinamikus terápia a fogínygyulladás kezelésben a hagyományos antimikrobiális terápiákhoz, az antibiotikumokhoz, vagy a szájvizekhez képest?

Előrehaladott fogágybetegség, mélyebb fogínytasakok esetén a megelőző szájhigiéniai kezelések nem feltétlen elegendőek, további, kiegészítő kezelésekre van szükség. A makacs gyulladás, bakteriális fertőzés leküzdése érdekében a mélyebb, parodontális szövetekben megbújó baktériumokat is el kell pusztítani.

A szövetek felszínén lévő káros baktériumok eltávolítására természetesen léteznek hagyományos antimikrobiális kezelések: pl. fertőtlenítő szájvíz használata, vagy antibiotikum alkalmazása.

A fenti megoldások az íny felszínén és a szájüregben egy időre csökkentik a baktériumok számát, de a mély tasakokban, szövetekben nem mindig tudnak kielégítő megoldást nyújtani. Emellett az antibiotikumos kezelés a legtöbb esetben ugyanúgy nem éri el a mély szövetekben, az úgynevezett biofilmben megbújó baktériumokat, illetve sok esetben baktérium rezisztencia is kialakul az alkalmazott antibiotikummal szemben. Az antibiotikum emellett a szervezet egyéb részeire is eljut, kedvezőtlenül hatva ezekre a területekre.

Antimikrobiális foto dinamikus terápia azonban egészen más módon, a kórokozó sejtfalának elpusztításával helyi szinten hat.

Fogorvosi konzultáció az antimikrobiális foto dinamikus terápia megkezdése előtt

A fogínysorvadás kezelése komplex folyamat, a kezelési terv elkészítéséhez első alkalommal fogorvosi konzultáció szükséges, a kezelés csak egy következő alkalommal indul el a kezelési terv értelmezése és elfogadása után.

Fogínybetegségek kezelési lehetőségei FOGÁSZATI ÁRAK

Mit tegyen, ha úgy érzi fogínysorvadása van?
Szeretné megtudni, milyen kezelési lehetőségek vannak és ezek mennyibe kerülnek?
Érdekli, mennyibe kerül a visszatérő fogínygyulladás hatékony kezelése?
Mennyibe kerül a lézeres fogágykezelés?

Olvasson részletesen a fogínybetegségek kezelési lehetőségeiről, és azok árairól

Első lépés – alap szájhigiéniai kezelések

Az antimikrobiális foto dinamikus terápiát minden esetben megelőzi a hagyományos szájhigiéniai kezelés (fogkőeltávolítás, polírozás) egy vagy több alkalommal a betegség súlyosságától függően.

Fogkő eltávolítás
Fogkőeltávolítás és ultrahangos fogtisztítás árak

Súlyosabb fogágybetegség esetén

Súlyos esetben, komoly fogágypusztulás vagy fogínysorvadás esetén, az alap szájhigiéniai kezelések mellett, az antimikrobiális foto dinamikus terápia előtt további parodontológiai kezelésekre lehet szükség.

Fogínybetegségek kezelési lépései
Fogínytasak kezelése Vektor terápiával
Fogínysorvadás kezelése lézerrel

Amennyiben szeretne tiszta képet kapni fogínye állapotáról, jöjjön el hozzánk egy alapos parodontológiai konzultációra, hogy egyértelmű képet kapjon fogainak jelenlegi állapotáról és arról, hogy hogyan kezelhető sikeresen az Ön ínybetegsége.
Konzultációs időpontot a +36 1 315 45 45-ös számon tud kérni
vagy online jelentkezési űrlapunk kitöltésével.

Bejelentkezés