Fogimplantáció előkészületek

Implantáció előtt – mit gondoljon végig a fogbeültető műtét előtt?

A fog implantáció vagy műgyökér beültetés lassan rutinszerű eljárásnak számít a fogorvosi rendelőkben. Komplikációmentes, tartós implantációs fogpótlásra azonban csak akkor számítsunk, ha mind a műtét idején, mind azt követően megfelelően jó egészségi állapotban vagyunk. Az alábbiakban pár pontban összefoglaltuk, mire érdemes odafigyelni az implantáció megkezdése előtt, az általános egészségi állapot területén:

1.Implantációs műtétet csak az tervezzen, akinek megfelelően jó az általános egészségi állapota
Cukorbetegség, magas vérnyomás, vérhigító gyógyszerek szedése mind rizikófaktorok fog implantálás esetén. Mielőtt felkeresi a fogorvost érdemes egy rutin orvosi vizsgálaton részt venni – az implantológus úgyis komoly kérdőívet töltet ki az általános egészségügyi állapottal kapcsolatban.

2. Sokszor a magas vérnyomás jeleit még semmi komoly tünet nem mutatja, egy egyszerű szemészorvosi vizsgálat alkalmával azonban felfedezhetőek e betegség korai jelei. Ilyen esetben a fogbeültetés megkezdése előtt a vérnyomás normál értékének a beállítása fontos!

3. Nagyon komoly rizikófaktornak számít a dohányzás! Komoly dohányos esetén sok esetben az implantológus egyéb, alternatív fogpótlást tervez a páciensnek, ilyen esetben ugyanis nagy lenne az implantátum kilökődésének esélye.

4. Fokozott figyelmet igényel a száj higiénés állapota is. Fogínysorvadás, fogínyvérzés esetén először ennek a betegségnek a hátterét kell megoldani és a fogbeültetés csak a teljes rehabilitáció után lehetséges.

5. Amennyiben immunológiai eredetű (általában öröklött) csont, illetve fogágypusztulás van a háttérben az implantológus szakember szintén egyéb, alternatív megoldást javasolhat a műgyökér beültetés helyett.