Fogászati rendelő 6. – szájhigiénia az egészséges mosolyért

Ebben a fogorvosi rendelőben elsősorban szájhigiéniai kezeléseket végzünk. Nem győzzük eleget hangsúlyozni ennek az aránylag egyszerű és többnyire fájdalommentes kezelésnek az előnyeit. Mindamellett, hogy kellemes, jó, tiszta érzést ad a szájnak, végtelenül hasznos módja a fogágy betegség megelőzésének.

A fogkövet rendszeresen érdemes eltávolítani

Az ínygyulladás, fogínyvérzés leggyakoribb felelőse a fogkő. Ha eltávolítjuk, és simára polírozzuk a fogfelszíneket, a gyulladást okozó baktériumoknak nincs lehetőségük megtapadni. Normál immunitású embereknél komoly gyulladást csak érett, jól szervezett baktérium kolóniák képesek létrehozni. Az ilyen szervezetek kialakulásához azonban idő kell, fogkő kell és rendszeres nem fogorvoshoz járás kell. Ha teszünk ezek ellen, a gyulladás megszüntethető, a fogak és az íny épsége szépsége sokáig megőrizhető.

A fogkő eltávolítás témaköréről itt olvashat bővebben.

Ultrahangos fogkő eltávolítás

A rendszeres professzionális fogtisztítás első lépése az ultrahangos fogkő eltávolítás. Az ultrahang ereje finoman birkózik meg a fogkövekkel, a rezgés hatékonyan szedi le a felrakódásokat, de közben nem érinti a fogzománcot. A kezelés többnyire nem fájdalmas, bár a folyamat közben hideg érzékenységet tapasztalhatunk. Érzékenyebb páciensek a fogkő eltávolításhoz is kérhetnek érzéstelenítést, de rutinszerűen ez a kezelés, érzéstelenítés nélkül történik.

Dental higiénikus vagy fogorvos végzi a szájhigiéniai kezelést?

Rendelőnkben a fogkő eltávolítást végzi fogorvos is és klinikai dentalhigiénikus is. A fogorvos általában a kezelések kezdetén foglalkozik többet a szájhigiéniával. Miután a fogazat rendben van, a restaurációk, tömések, fogpótlások elkészültek, a hangsúly a fenntartásra, az elért eredmény megőrzésére tolódik. A dentalhigiénikus a már rendbe hozott fogazaton végzi a rendszeres megelőző kezeléseket. Ő az aki elmagyarázza a fogápolás rejtélyeit, megmutatja a speciális fogtisztító eszközöket.

Klinikai dental higiénikus kolléganőnk.

ELÉRHETŐSÉGEINK

NYITVATARTÁSI IDŐ