Budapest Dental fogászat > Fájdalommentes fogászat > Szájsebészet > Fájdalommentes foghúzás

Fájdalommentes foghúzás

Mikor szükséges a foghúzás?

• kiterjedt gyulladásokkal, nagy fájdalommal járó fogbetegségek során, ha már semmi más segítség nincs
  • a kiterjedt gyulladás miatt védeni kell a környező szöveteket, a többi fogat is
  • ha fájdalom ugyan nem áll fent, a letört, meggyengült fog azonban további fogpótlás céljára már nem használható
  • sokszor szerencsére a páciens szerint már menthetetlen fog mégis megmenthető

Bölcsességfogak eltávolítása

A foghúzások egy speciális részét képezik a bölcsességfog eltávolítások. A bölcsességfogak kibújásához gyakorta nem áll elég hely rendelkezésre, az ilyen fogak mellett fájdalmas, gyulladt ínytasak alakulhat ki, gyakoribb ezen fogak szuvasodása illetve előfordul hogy az összes elöttük álló fogat megnyomják, ami harapási rendellenességhez, torlódáshoz vezethet.

A bölcsességfogak eltávolítása előtt az orvos panoráma röntgen alapján tájékozódik a fog helyzetéről, a környező anatómiai viszonyokról, ennek alapján tudja megtervezni a műtétet.

A bölcsességfog műtéteknél szükséges lehet lebenyképzésre illetve a műtét végén a sebszélek varrattal való egyesítésére. Természetesen ez fájdalommentesen történik. A megfelelő minőségű varrószál előnye, hogy varratszedéskor fájdalom nélkül eltávolítható, szinte „kicsúszik” a helyéről.

Mitől lesz valóban fájdalommentes?

A fájdalommentes foghúzás nem csak a kihúzandó fog illetve a környező terület tökéletes elérzéstelenítését jelenti. A szükséges injekció beadása előtt az orvos a szúrás helyét egy speciális gyümölcsös ízesítésű felületérzéstelenítő zselével vonja be. Pár perc után az íny annyira elzsibbad, hogy a páciens a tű bevezetését sem érzi. Rendelőnkben Ultracain DS-Forte adrenalint tartalmazó érzéstelenítő injekció áll rendelkezésre (természetesen keringési probléma esetén adrenalinmentes készítmények is rendelkezésre állnak). Az Ultracain hatáserőssége a hagyományos lidocain érzéstelenítő hatáserősségének kb. négyszerese így még gyulladásos esetben is tökéletesen érzéstelenít.

A tökéletes, precíz szájsebészeti eszközök megkönnyítik az orvos munkáját, lerövidítik a kezelés idejét és hozzájárulnak, a műtét közbeni fájdalommentességhez, nemutolsósorban a műtét utáni posztoperatív fájdalom esélye is csökken.