Budapest Dental fogászat > Fájdalommentes fogászat > Gyökérkezelés

Fájdalommentes fogászat – megelőzés, biztonságos gyökérkezelés

Senki nem szeret fogorvoshoz járni. Még akkor sem, ha nincsenek rossz emlékei. A negatív történetek, rémmesék és igaz sztorik könnyen elbátortalanítanak. A tények ezen mit sem segítenek. A fogászati kezelések a mai érzéstelenítőkkel már nem fájnak. De a lényeg nem ez. A lényeg a hangulat, és az érzések. Elfogadjuk e fogorvosunkat, megbízunk e benne maximálisan vagy sem. Ha a válasz igen – a kezelés kellemetlen lehet ugyan, de egy jó összhangban, jó hangulatban, pozitív hangulatban zajlik a kezelés. Ha a válasz nem, nem a fogászatot kell okolni, hanem a kapcsolatot a fogorvossal – előbb ezt kell meggyógyítani, a fogat csak ez után lehetséges!

Hogyan tudjuk elérni, hogy a gyökérkezelés nem okoz fájdalmat?

Súlyos esetben, ha a páciens erős fogfájdalommal érkezik, megfelelő gyógyszeres kezeléssel még a gyökérkezelés előtt csökkenthető a fájdalom, így a gyökérkezelés már fájdalommentesen elvégezhető

Gyökérkezelés alkalmával Ultracain – DS – Forte nevű érzéstelenítő szert alkalmazunk, mely a hagyományos lidocain hatáserősségénél négyszer erősebb érzéstelenséget biztosít.

A gyökércsatorna feltárása után a fog belsejét lézersugárral pásztázzuk át, mely az ott levő kórokozók pusztítását végzi, mely a későbbi fájdalmak lehetőségét csökkenti.

A fogat – akár többször – fertőtlenítő gyógyszerrel zárjuk le, hogy a gyógyulás bekövetkezhessen. A gyökértömés csak ez után kerül a fogba

Mikor szükséges a gyökérkezelés?

Gyökérkezelés minden olyan esetben szükséges, mikor a fog már magától is elhalt, vagy a fog belsejében már erős gyulladás (nagy fájdalom) tapasztalható. Röntgenfelvétellel a csontban már cisztás elváltozást látunk.

A gyökérkezelés lépései

A Budapestdental rendelőben a fogak hosszú távú megőrzése a cél, így a gyökérkezelés protokollja nálunk szigorúan meghatározott. A gyökércsatornák lézeres sterilizálása egyedülállóan jó eredményt biztosít.

Csapos fog felépítés

Gyökérkezelés után a fogat fel is kell tudni építeni, hogy megjelenése az eredeti állapotot tükrözze. Amennyiben már csak kevés foganyag áll rendelkezésre, a gyökeret csapos műcsonkkal erősítjük meg.

Fogászati góc betegség

A fogak területéről az egész szervezet felé indulhatnak el gyulladásos folyamatok, melyeket fogászati gócbetegségek csoportba sorolunk. A tünetek közé sorolható pl. a hajhullás vagy egyes kiütésekkel járó bőrbetegségek is.