Betét – Inlay, avagy nagyméretű szuvasodások biztonságos ellátása

A fogászati szakzsargon, inlay vagy onlay névvel illeti azt a fajta fogtömés típust, melyet nem a fogorvos alakít ki rögtön a rendelőben a fogfúrás után, hanem lenyomat alapján a fogtechnikus készíti el. Az elkészült fogtömés formájú apró fogpótlás darabka a következő alkalommal a rendelőben kerül beragasztásra. Az inlay, vagy betét elsősorban nagyméretű szuvasodások esetén alkalmazható a fogak ellátására.

VALÓBAN FÁJDALOMMENTESEK A KEZELÉSEK, MEG VAGYOK ELÉGEDVE MINDENNEL
Brumár László Budapest Dental Páciens

"Egy gyulladt, törött fog miatt kerestem fogorvost. Rokonaim ajánlották a Budapest Dentalt, jó tapasztalataik voltak a rendelővel, ezért én is kipróbáltam. Online jelentkeztem be, ugyanolyan profi körülmények vártak, mint ahogy a honlap ígérte. Csáthy Csilla doktornő is nagyon szimpatikus volt már elsőre. A gyökérkezelés és a fogtömések közben semmiféle fájdalmat nem éreztem!"

Brumár László - Budapest Dental Páciens

Hogyan alakul ki a nagy szuvasodás?

Rágófogak szuvasodása esetén gyakran előfordul, hogy a fog nagyon megrongálódik. A fognak sokszor több mint a fele hirtelen letörik - mély szuvas üreg miatt. Általában a két fog közötti területen megmaradó az ételmaradék a ludas, legtöbbször innen indul el a szuvasodás. Mivel rejtett helyen van, a fogkefe sem éri el így a szuvasodás alattomosan terjed a fog közepe felé. A felszín felől pedig semmi nem látszik, olyan, mintha a fog tökéletesen ép lenne. Végül, mikor a szuvasodás a fog belsejében alapos pusztítást végez, a felszín sem bírja tovább, a fog betörik és láthatóvá válik a hatalmas üreg.

Első állapotfelmérés során a fogorvos alaposan megvizsgála a fogakat

Mit vizsgál a fogorvos?

Érdekli, hogy az állapotfelméréskor mit vizsgál a fogorvos? Hogyan vizsgálja át, hogy a fogak szuvasak e vagy sem? Miért érdemes évenként legalább egyszer ellenőrzést kérni?

Tudjon meg többet
Mennyibe kerül a lyukas fog kezelése esztétikus fogtöméssel

Lyukas fog kezelés árak

Rendelőnkben a fogszuvasodás kezelésére kiváló minőségű esztétikus kompozit tömőanyagokat alkalmazunk. Az SDR technika segítségével utófájdalom nélküli fogtöméseket készítünk.

Tudjon meg többet
Fogfájdalom esetén kérjen időpontot fogászati kezelésre munkatársainktól

Gyors segítség fogpanaszokra

Fogfájdalom érzékenység vagy letört, betört fog esetén hívja ügyfélszolgálatunkat és kérjen időpontot mielőbb. Addig is segítséget jelenthet ha elolvassa a fogpanaszokról szóló írásainkat.

Tudjon meg többet

Miért nem lehet a nagy szuvasodás után a fogat egyszerű fogtöméssel ellátni?

Lehetni lehet, csak épp hosszú távon nem biztonságos. Ennek okai a következőek:

• Az egyszerű tömést ekkora üregben nagyon nehéz biztonságosan rögzíteni, könnyebben kieshet
  • Tömés készítésekor ekkora mennyiségű tömőanyag a megvilágításkor zsugorodhat, így a tömés széli záródása sérülhet, mely hosszú távon másodlagos szuvasodás kialakulását okozhatja
  • A megmaradt ép fogfelszíneket egy egyszerű tömés nem képes megvédeni, komolyabb restauráció szükséges
  • A nagy szuvasodás sokszor az íny alá is mélyen beterjed. Ezen a területen az érzékeny fogtömést nem lehet biztonságosan elkészíteni, ez másodlagos szuvasodáshoz vezethet.

Miért jobb az inlay, mint a tömés – ha a fognak több mint a fele hiányzik?

• Biztonságosan rögzíthető
  • Megvédi a megmaradt ép fogszöveteket
  • A másodlagos szuvasodás esélye megfelelő szájhigiénia mellett sokkal kisebb
  • Amennyiben műanyagból, vagy porcelánból készíttetjük, tökéletesen esztétikus – a fogtechnikus művészi érzékkel alakítja ki a csücsköket és barázdákat
  • A fog eredeti formája, kontúrja tökéletesen visszaállítható
  • A kontaktpont rendszer (a mellette levő fogakkal való érintkezés) sokkal pontosabban kialakítható, mint normál fogtömés esetén. A kontaktpont rendszer tökéletes helyreállítása biztosítja, hogy az étel táplálkozáskor ne préselődjön be a fogközökbe, emellett biztosítja a rágóerő megfelelő eloszlását az összes fogon.

Inlay típusai

Az inlayeket a készítésükkor alkalmazott fogászati anyagok szerint csoportosíthatjuk. Az esztétikus csoportba tartoznak a módosított kompozit kerámia és a porcelán betétek, míg a kevésbé esztétikus fém ötvözetet tartalmazó csoportba tartozik a klasszikus öntött arany betét

Módosított kompozit kerámia betétek

Műanyag mátrixba ágyazott üvegszemcsék adják az alapanyagot. Kedvező árfekvése miatt ez a legtöbbet választott inlay típus. Esztétikailag tökéletes, jól zár, megbízható.

IMAX Porcelán inlay

A betét tiszta porcelánból készül. A módosított kerámia inlayt elsősorban esztétikájában múlja felül – az eredeti fogzománctól precíz fogorvosi és fogtechnikusi munka, illetve megfelelő színválasztás mellett nem lehet megkülönböztetni. Ugyancsak különbség a kompozit betétekhez képest, hogy a lepedék a sima felszínen kevésbé tapad meg, így a másodlagos szuvasodás esélye kisebb. A kompozit esztétikus betéthez képest drágább.

Klasszikus arany inlay

A fogorvosok kedvence, mégis manapság már nagyon kevés páciens választja. Az összes inlay közül a klasszikus arany inlay széli záródása a legjobb, így ez a legmegbízhatóbb betét. A pácienseket elrémisztően magas ára – az arany manapság az egekben – és arany színe tántorítja el.

Szuvas fog kezelése, porcelán betéttel - kezelés előtti állapot

Porcelán betét esetbemutatás

Kattintson és tudjon meg többet, hogyan kezeltük ezt a mély fogszuvasodás után megmaradt állapotot esztétikus IMAX porcelán betéttel

Tudjon meg többet
Szuvas fog kezelése, arany betéttel - kezelés előtti állapot

Arany betét esetbemutatás

Kattintson és tudjon meg többet, hogyan kezeltük ezt a mély fogszuvasodás után megmaradt állapotot esztétikus öntött arany betéttel

Tudjon meg többet
 Szuvas fog kezelése, amalgám tömés csere

Amalgám tömés csere

Kattintson és tudjon meg többet, hogyan alakítottuk át az amalgám töméssel kezelt fogat esztétikusan és tartósan.