Foghúzás – többször elkerülheti mint gondolná…

Nagyon gyakran a páciensek szerint már teljesen reménytelen esetben is készíthető hosszútávon mind funkciójában, mind esztétikájában jó megoldás a fog eltávolítása nélkül.

Amikor egy letört vagy nagymértékben sérült foggal érkezik a páciens a rendelőbe, az anamnézis felvétele után az első lépés, hogy röntgenfelvételt kell készíteni a kérdéses fogról. A röntgenfelvétel alapján láthatóvá válnak a mélyben levő részletek, melyek alapján az orvos felállíthatja a kezelési tervet

Megmenthető, felépíthető a fog abban az esteben, ha:

A letört rész nem terjed a csont alá

Rágófog esetén, ha a fog koronai részének több mint 50 %-a megmaradt, a hiányzó rész általában esztétikus töméssel pótolható

Rágófog esetén ha kevesebb mint 50% maradt, a fog sok esetben esztétikus betéttel pótolható

Elülső fog esetén, ha a fog koronai részének több mint 50 %-a megmaradt, a hiányzó rész általában esztétikus direkt kompozit héjjal pótolható

Elülső fog esetén ha kevesebb mint 50% maradt, a fog sok esetben esztétikus koronával pótolható

Ínyszélig letört fog esetén ép gyökérstruktúra esetén gyökérkezelés után csapos felépítéssel a fog megerősíthető, melyre esztétikus korona felhelyezhető.

Tényleg nem fáj?

A fájdalommentes foghúzás előtt fájdalommentes érzéstelenítés szükséges. A hozzáértő, orvosi technika és a modern érzéstelenítő szérumok segítségével ez ma már akadálytalanul kivitelezhető.

Hogyan pótolható, ha mégis ki kellett húzni?

Természetesen előfordul, hogy a fog már olyan állapotban van, hogy nincs segítség, valóban el kell távolítani és helyét a későbbiekben esztétikus fogpótlással kell pótolni. Mikor eldől a foghúzás szükségessége, mind a páciens, mind az orvos számára elsőrendűen fontos, hogy ez a beavatkozás tökéletesen fájdalommentesen legyen elvégezhető.

Bölcsességfogak eltávolítása

A bölcsességfogak gyakran nagyon rendellenes pozícióban találhatók, így eltávolításuk gyakran valóban nehézségekbe ütközik.