Fájdalommentes gyökérkezelés

Hetvenes éveiben járó, fogai egészségére nagyon igényes páciensünk hidegre – melegre, ráharapásra érzékeny kisőrlő fogára panaszkodott.

Fogorvosa az állapotfelméréskor készült panoráma röntgenfelvételen a fogat megvizsgálva megállapította, hogy az érzékeny fog gyökércsúcsánál gennyes gyulladás tapasztalható, ez okozza a fájdalmat. Amikor a fog elhal és ráharapásra érzékennyé válik, azt jelenti, hogy a gyulladás a gyökér csúcsán túl terjedt, és ráharapáskor a gyökércsúcson lévő finom idegvégződéseket a gyulladt terület irritálja.

A fog már elhalt, ám a foghúzás gyökérkezeléssel elkerülhető. A páciens és orvosa közösen az utóbbi mellett döntöttek.

Gyökérkezelés fogászati ára

A sikeres gyökérkezeléshez rendelőinkben számos eszköz áll rendelkezésre: a panoráma röntgenfelvétel, az intraorális röntgenfelvétel, a digitális gyökércsatorna bemérő a gyökér anatómiai feltérképezésére szolgálnak, hogy a készülő gyökértömés minél biztosabban elérjen a gyökér csúcsáig, és a tömés kitöltse a gyökércsatornát.

A gyökércsatorna átmérője nagyjából 0,5 – 2 mm széles és kb. 15 – 20 mm hosszú vékony járat. Ebbe kerül bele egy ragacsos tömítő anyag, mely ráadásul beleköt, így fontos információ, hogy maga a gyökértömés nem tud kiesni!

A végleges gyökértömés előtt azonban a gyulladást le kell vezetni, a csatornákat fertőtleníteni kell. Ennek érdekében előfordulhat, hogy többször át kell tisztítani, gyógyszerrel lezárni, esetleg lehet lézeres gyökércsatorna tisztítást végezni. A lézer megöli a gyökércsatornában megbúvó baktériumokat, így segít a fertőtlenítésben. Abban az esetben, ha sokszor kell feltárni és megtisztogatni a csatornákat, a fogat az orvos ideiglenes töméssel zárja le.

A gyökérkezelés a Budapest Dental rendelőjében fájdalommentes! Amennyiben nagy a gyulladás, antibiotikumos kezelés előzi meg a gyökérkezelést, így a fogorvos akkor tárja fel a gyökércsatornát, amikor az már tökéletesen elérzésteleníthető.

Előfordul, hogy egy áttisztogatás is elegendő és a panaszok nagyon gyorsan elmúlnak; és a gyökértömés, majd a végleges tömés hamar elkészíthető. Van olyan eset is, mikor ez egy hosszú folyamat és sok tisztogatásra és lezárásra van szükség.

Páciensünk esetében a gyógyszeres töméssel ideiglenesen lezárt fog a másodszori kezelés után már nem okozott panaszt – az állapotfelmérést követő harmadik kezelés alkalmával a végleges gyökértömés bekerülhetett a fogba.

Amikor a gyökérkezelést követő három hónap múlva a páciens visszatért kontrollra, a frissen készített intraorális röntgenfelvételen is szembetűnő volt a változás a kiinduló állapothoz képest: a kontrollkor készült felvételen már nem látható a gyulladás, amit a kezelés előtt készült röntgenfelvételen a foggyökér feletti sötét folt jelzett.

Ki, mit, hogyan?
Fogorvos: Dr. Némethy Miklós vezető főorvos (Budapest Dental Fogászat)
Lépésről - lépésre:
1. alkalom: Státuszfelvétel, röntgenfelvétel, szájvizsgálat
2. alkalom: Gyökérkezelés elkezdése, tisztítás, digitális gyökércsatorna bemérés, ideiglenes tömés, intraorális röntgenfelvétel
3. alkalom Lézeres gyökércsatorna tisztítás, gyógyszeres lezárás
4. alkalom Intraorális röntgenfelvétel, végleges gyökértömés
1. - 4. alkalom közt eltelt idő: 1,5 hét

A Budapest Dental által ajánlott linkek hasonló témában:

Ők fognak gondoskodni Önről. Fogorvoscsapatunk tagjainál a legjobb kezekben lesz. Forduljon hozzájuk bizalommal!

Rendelőnk a fogászat teljes palettáján nyújt fogászati szolgáltatásokat a mindennapi fogászattól kezdve a kíméletes fogpótlás lehetőségein keresztül a legmodernebb esztétikus mosolytervezésig. Egy teamben, egymással összefogva dolgozunk, hogy fájdalommentes, biztonságos és kiemelkedően esztétikus megoldásokat nyújthassuk pácienseink számára

Bejelentkezés