Mikor van értelme megműteni a gyökércsúcsot?

• 2016. 10. 27.
  • Gyökérkezelés

A gyökércsúcs eltávolítása akkor javasolt, ha az alapos és mindenre kiható gyökérkezelés után a gyökér csúcsán a gyulladás nem szűnik meg. A gyulladás fennmaradásának oka a gyökércsúcsi részben meglapuló kórokozóknak köszönhető, melyeket onnan bizonyos esetekben az alapos feltárással és fertőtlenítéssel sem lehetett eltávolítani.

Olvasson tovább

Miért alakulhat ki a gyökérkezelt fogon újra gyulladás?

• 2016. 10. 20.
  • Gyökérkezelés

A gyökérkezelés lényege, hogy a fertőzött fog belsejében levő csatornákat tökéletes kifertőtlenítés után lezárjuk, így megóvjuk a mély szöveteket a további fertőzéstől és a gyulladástól.

Olvasson tovább

Minden gyökérkezelt fogat gócnak tekintünk

• 2016. 09. 30.
  • Gyökérkezelés

A gyökérkezelés a fog megmentésére tett utolsó kísérlet a fog eltávolítása előtt. A gyökérkezelés után a fog már nem élő szövet, ezért nem is tud az élő szövetnek megfelelő módon és rendben “viselkedni”. Egy konzervált szöveti tartalom, mely funkciójában és esztétikailag megpróbálja helyettesíteni az eredeti fogat.

Olvasson tovább

Foghúzás – többször elkerülheti mint gondolná…

• 2012.03.24.
  • dr. Pattogató Rita
  • gyökérkezelés, foghúzás, bölcsességfog, fogpótlás

Nagyon gyakran a páciensek szerint már teljesen reménytelen esetben is készíthető hosszútávon mind funkciójában, mind esztétikájában jó megoldás a fog eltávolítása nélkül.

Amikor egy letört vagy nagymértékben sérült foggal érkezik a páciens a rendelőbe, az anamnézis felvétele után az első lépés, hogy röntgenfelvételt kell készíteni a kérdéses fogról. A röntgenfelvétel alapján láthatóvá válnak a mélyben levő részletek, melyek alapján az orvos felállíthatja a kezelési tervet

Fájdalommentes gyökérkezelés

• 2013.09.23
  • gyökérkezelés, gyökértömés

Hetvenes éveiben járó, fogai egészségére nagyon igényes páciensünk hidegre – melegre, ráharapásra érzékeny kisőrlő fogára panaszkodott. Fogorvosa az állapotfelméréskor készült panoráma röntgenfelvételen a fogat megvizsgálva megállapította, hogy az érzékeny fog gyökércsúcsánál gennyes gyulladás tapasztalható, ez okozza a fájdalmat.

Olvasson tovább

Gócbetegség és hajhullás fogászati vonatkozásai

• 2010.12.23.
  • gyökérkezelés, gócbetegség, hajhullás

Gócfertőzés alatt azt a folyamatot értjük, amelynek során egy helyi gyulladásból a baktériumok vagy azok toxinjai a szervezet más területeire jutnak megbetegítve azokat. A helyi gyulladást gócnak nevezzük, a kiváltott betegséget pedig gócbetegségnek.