A lézeres fogínykezelés menete

• 2014.03.15.
  • fogínysorvadás, fogínygyulladás

Az állapotfelmérés és a digitális panoráma röntgen alapján a fogorvos kezelési tervet állít össze a lehetőségekről. Ezután az első lépés egy alapos professzionális fogtisztítás, majd a parodontológiai kürett, a fogínytasakok mechanikus tisztítása következik. Végül a megtisztított íny fertőtlenítésére lézeres ínykezelés zárja le a kezelési folyamatot.

Olvasson tovább

Fogínysorvadás vagy természetes ínyvisszahúzódás?

• 2013.11.21.
  • fogínysorvadás, ínyvisszahúzódás

Lehetséges a fogíny visszahúzódása és fogágybetegség akár huszonéves korban is? Fiatal páciensünk leveléből megtudhatja, hogy milyen tünetekre érdemes odafigyelni már egészen fiatalon, orvos szakértőnk válaszából pedig megismerheti a fogínysorvadás kezelésére szolgáló kezelési módokat a Budapest Dental Esztétikai Fogászat rendelőjében.

Olvasson tovább

A dohányzás hatása a fogak egészségi állapotára

• 2012.08.02.
  • dr. Pattogató Rita
  • fogínysorvadás, dohányzás, ínytapadás, csontpusztulás

Az elszíneződés és a kellemetlen lehelet látszólag jelentéktelen tünetei mellett a dohányzás valódi veszélye a kutatások által bizonyított tény: immunkárosító hatása miatt komoly rizikótényező a fogágypusztulás kialakulásában, emellett megfontolandó, hogy a kialakult fogínysorvadás következtében elvesztett fogak pótlása sok esetben fogbeültetéssel nem megoldható, a más módon készített fogpótlások élettartama pedig lényegesen rövidebb, mint a nemdohányzó páciensek esetében.

Olvasson tovább

Fogíny visszahúzódás helytelen fogmosás miatt

• 2010.08.09.
  • fogínysorvadás, fogíny

A fogíny visszahúzódás kellemetlen következménye a fognyaki érzékenység. Akár természetes folyamat, akár helytelen fogmosás következménye a tünet, fontos, hogy a páciens időben forduljon szakemberhez, hiszen a tünetek enyhítésére számos megoldás létezik - speciális fogkrémek, fogkefék.

Olvasson tovább

Mit kell tudni a fogágypusztulásról?

• 2011.09.14.
  • dr. Pattogató Rita
  • fogínysorvadás, fogínygyulladás, fogágybetegség, szájüreg

A fogágypusztulás, az adott páciens immunrendszere állapotának függvényben előbb vagy utóbb a fogak elvesztéséhez vezet. A folyamat adott, rajtunk – fogorvoson és Páciensén közösen – múlik, hogy le tudjuk e lassítani, vagy meg tudjuk e állítani a kóros folyamatot. A betegség leküzdésében nagyon nagy jelentőségű, ha tudjuk, mi miért történik, a tudás hozzásegít önmagunk jobb megértéséhez, mélyebb tiszteletéhez – hiszen a gyógyulás elsősorban itt kezdődik.