Lehet Önnek kellemetlen a lehelete?

• 2017.05.26.
  • fogínygyulladás, fogínyvérzés, szájhigiénia

A kellemetlen lehelet párkapcsolatot, barátságot tehet tönkre. Az egyik érzi, míg a másik nem is tud róla. Kínos. Kellemetlen. Mit lehet tenni? Hogyan beszélhetünk sértés, sérülés, megbántódás veszélye nélkül a másikkal egy ilyen kellemetlen problémáról?

Teendők fogínyvérzés esetén

• 2017.05.15.
  • fogínygyulladás, fogínyvérzés, szájhigiénia

Emberek vagyunk. A Föld nevű bolygón élünk, melyet mi neveztünk el így, és amely a világűr egy pontján lebeg. A Föld létezik, él valahogy, valamilyen nagy furcsaság következtében. Tekintsünk most el bármely filozófiától, teremtés elmélettől, és csak egy pillanatra képzeljük ki magunkat az űrbe. Innen nézve a Föld és rajta az ember egyszerűen felfoghatatlan.

Olvasson tovább

A fogíny is megérdemli az ápolást

• 2017.05.01.
  • fogínygyulladás, fogínyvérzés, szájhigiénia

Este van, álmos vagy, fáradt a hosszú nap után. “Nincs kedvem most fogat mosni. Csak egy estét kihagyok nem lesz baj…” Számoltad már, hogy hány ilyen estéd volt? Biztos, hogy nem lesz baj? A bacilusok kegyetlenek. Nem érdekli őket a fárasztó nap, vagy hogy a tv előtt alszol el és így már nincs lehetőséged kibattyogni a fürdőszobába. Nem érdekli őket semmi, csak a cukrok, amit a lepedékben megtalálnak…

Olvasson tovább

Bulizz, egyél igyál és moss fogat!

• 2017.03.24.
  • fogínygyulladás, fogínyvérzés, szájhigiénia

Élvezd az életet! Bulizz, egyél, igyál, szórakozz! De tartsd meg a határaidat is! Például egy ilyen határ a tested, a fogad és annak tisztelete. A lelked szeresd a bulival, a gyomrod a jó kajákkal, a fogadat pedig azzal, hogy leszedeted a fogköveket! A legmodernebb gépekkel, szeliden, precízen, ahogy megérdemled! Ezt az üzenetet hoztam most neked Kölnből, a 2017- es nagy fogászati vásárról!

Olvasson tovább

Vérző fogíny kezelése – gyakorlati lépések a sikeres kezeléshez

• 2011.03.23.
  • fogínygyulladás, fogínyvérzés, szájhigiénia

A fogínyvérzés problémájával Ön nincs egyedül. Magyarországon a lakosság 87%-t érinti, vagy ez a tünet. Az ínyvérzés tünete mögötti ok lehet egy banális, átmeneti ínygyulladás, néhány kihagyott esti fogmosás miatt, de lehet komoly fogágybetegség is a háttérben. Az alábbi oldalon gyakorlati segítséget szeretnénk nyújtani, a fogínyvérzés kezelésével kapcsolatban.

Olvasson tovább

Duzzadt, gyulladt, íny – gyakorlati lépések a sikeres kezeléshez

• 2010.11.09.
  • fogínygyulladás, szájhigiénia

Kevesen lépnek úgy be egy fogászati rendelőbe, „Doktor Úr, duzzadt az ínyem, segítsen!” – inkább a fogínygyulladás egyéb tüneteit, például a fogínyvérzést vagy az ínyfájdalmat említik meg a páciensek. A duzzadt íny pedig fontos tünet, amellett, hogy fogínygyulladást jelez, esztétikai problémákat is okoz.

Olvasson tovább

Kellemetlen lehelet – gyakorlati lépések a sikeres kezeléshez

• 2013.09.21.
  • fogínygyulladás, kellemetlen lehelet

A kellemetlen lehelet sokunknak rendkívül nehéz kérdés, elsősorban pszichológiai, érintkezési szempontból. Aki az okozó, sokszor talán nem is tud róla, csak nem ért bizonyos elutasító reakciókat a környezetében. Aki a szájszagot érzi, annak nem feltétlen könnyű ezt elviselnie „fizikailag”, másrész valószínűleg sokszor tűnődik azon, hogyan mondhatná meg az illetőnek, hogy mi a helyzet, anélkül, hogy az vérig sértődne.

Olvasson tovább

Visszahúzódó fogíny – gyakorlati lépések a sikeres kezeléshez

• 2014.12.11.
  • fogínygyulladás

A fogíny visszahúzódása a fognyakról már egészen fiatal korban megjelenhet. Hátterében nagyon sok különböző ok állhat, egy egyszerű fogmosási hibával kezdve, fogszabályozási problémán keresztül a komoly fogágybetegségig, ezért ha az elváltozás feltűnik, mindenképp érdemes szakemberhez fordulni.

Olvasson tovább

Mozgó, mozgatható fogak: fogínysorvadás – gyakorlati lépések a sikeres kezeléshez

• 2012.07.25.
  • fogínygyulladás, mozgó fogak

A mozgó fogak hátterében sok esetben fogínysorvadás áll. A fogínysorvadás veszélye éppen az, hogy sokáig nem okoz annyira kellemetlen tüneteket, hogy azokkal fogorvoshoz forduljunk. Igen kellemetlen és vészjósló jel azonban az a pillanat, mikor felfedezzük a fogak mozgathatóságát. Ez sajnos azt jelzi, hogy a fogágy tartóképessége jelentősen csökkent.

Olvasson tovább

Professzionális fogtisztítás – Ultrahangos fogkőeltávolítás és Air Brush technika egyben

• 2015.03.14.
  • dr. Pattogató Rita
  • fogínygyulladás, fogkő, szájhiginéia, fogtisztítás, fogkőeltávolítás, Air Brush

Fogtisztítás mesterfokon - Ultrahangos fogkőeltávolítás és Air-Brush só polírozás: tökéletes tisztaság két lépésben. A fogkő eltávolítás során a durvább fogkövek, nagyobb szemcsék választhatóak le a fogak felszínéről. A só polírozás, mint gyengéd fogfehérítés alaposan tisztít, tökéletesen eltávolít minden felrakódott elszíneződést.

Olvasson tovább

Lepedék? Fogkő? Elszíneződés? – Mi a különbség?

• 2013.08.15.
  • dr. Pattogató Rita
  • fogínygyulladás, fogkő, lepedék, fogágygyulladás

Lepedék? Fogkő? Elszíneződés? Esetleg komolyabb fogágybetegség? – Az alábbi írás segítséget nyújt, miként lehet felismerni, megkülönböztetni az egyes problémákat. A különbségek és a közös pontok mellett a legfontosabb a probléma megelőzése, illetve a kialakult tünet gyors és professzionális kezelése - forduljon bizalommal dentalhigiénikus munkatársunkhoz!

Olvasson tovább

A kellemetlen lehelet lehetséges kiváltó okai és megszüntetése

• 2013.12.28.
  • dr. Pattogató Rita
  • fogínygyulladás, kellemetlen lehelet, szájszag, szájhigiénia

Az erős, kellemetlen szájszag életünk megkeserítője lehet. A legfontosabb teendő, hogy tisztázzuk az eredetét, majd minél előbb kezeljük az okát, hiszen minden esetben egészségügyi problémára utaló figyelmeztető jelzés. A szájszag oka legtöbbször a szájban keresendő, s akár dohányzás, akár túlzott fogkőképződés vagy helytelen életmódbeli szokások okozzák, mindenképpen a megfelelő fogtisztítás és a rendszeres fogorvosi ellenőrzés lehet a megelőzés és a hatékony kezelés módja

Olvasson tovább

Milyen lépésekből áll a fogínygyulladás, fogágygyulladás, fogínysorvadás kezelése

• 2010.10.11.
  • fogínygyulladás

A fogágybetegség megállapítása ijesztő tény lehet, azonban fontos tudni, hogy a folyamat legtöbb esetben kezelhető, sőt, enyhébb stádiumban vissza is fordítható. Az ultrahangos fogkőeltávolítás után, kézi tasaktisztítással és lézeres kezelés segítségével igyekszik a fogorvos megállítani, a fogínysorvadás folyamatát. Előrehaladott esetben a rendszeres kezelés segít a folyamatot megállítani, a fogakat stabilan még jó ideig megőrizni.

Olvasson tovább

A fogínygyulladás természete, a vagy milyen folyamatok állnak a fogínygyulladás hátterében?

• 2014.09.07.
  • foínygyulladás

A szájüregben honos baktériumok kényes egyensúlyának felborulását okozhatják immunológiai folyamatok, gyakrabban azonban, a nem megfelelő szájhigiéniai szokások állnak a problémák hátterében. Cikkünkből megismerheti a fogínygyulladásra utaló figyelmeztető tüneteket, és a kezelésükre alkalmazott gyógymódokat.

A féloldali rágás veszélyei

• 2011.01.21.
  • foínygyulladás

Panaszos fog esetén, egyszerű és hatékony megoldásnak tűnik, ha egy időre pihentetjük a fájós fog oldalán a rágást. Egészen addig úgy érezhetjük, elkerülhetjük módszerünkkel a fogorvost, amíg szembesülünk azzal, hogy a pillanatnyi fájdalom ugyan eltűnik egy időre, helyette azonban problémák egész sorozatát okoztuk magunknak. Fájó fogunkat kímélni próbáljuk, ezzel azonban számos veszélynek tesszük ki fogínyünket, egészséges fogainkat és az állkapocsízületet egyaránt.

Olvasson tovább

Ultrahangos fogkő eltávolítás esetbemutatás 1.

• 2011.01.22.
  • foínygyulladás

A fogakon lévő, kávé, cigaretta és színes ételek okozta elszíneződések, valamint az elégtelen fogmosás miatt lerakódott és megkövesedett lepedék - a fogkő - kifejezetten kellemetlen esztétikai hatást kelt. A napi társas érintkezések során kényelmetlen helyzetbe kerülhetünk, ha fogaink, még ha egészségesek is, nem tiszták, és leheletünk üdesége is hagy némi kívánnivalót maga után. Kevés odafigyeléssel és alapos fogmosással azonban tökéletes tisztaságot érhetünk el, és bátran, önfeledten mosolyoghatunk.

Olvasson tovább

Ultrahangos fogkő eltávolítás esetbemutatás 2.

• 2011.01.23.
  • fogínygyulladás

A fogkő a fogakon maradó lepedékből képződik a nyálban levő ásványi sók lerakódásával. A fogkő legkiválóbb ellenszere ezért minden olyan mechnanikai tisztító tényező, amely a lepedék lerakódásának ütemét csökkenti, vagy akár teljesen meg is szünteti azt.Az első és legfontosabb ilyen mechanikai tényező maga a rágás! A rágás során a nyál segítségével a fogfelszínek maguktól megtisztulnak. Ha megfigyeljük, az esti fogmosoáskor csak azokon a felszíneken érezzük a leepdék felrakódását, amelyek a nyál és a rágás súroló hatásának a legkevésbé kitettek, például a fognyaki területeken. Ha megfelelően rágunk mindkét oldalon, akkor a fogkő nem tud felrakódni a fogak körül úgy, mint ahogy az megtörtént a képen látható páciens esetében. A féloldali rágás egy ördögi kört indít el. Egy rossz szokás, egy ráharapásra érzékeny fog miatt valaki elkezd csak az egyik oldalon rágni. Néhány nap alatt jelentős lepedék rakódik le a kímélt területre. Az ottmaradó lepedék pedig szép lassan fogkővé válik. A lepedék és a fogkő gyulladásos reakciót indít el a fogínyben. A kezdeti kellemetlenség így a fogínygyulladás kellemetlen tüneteivel is társul, mely az alapos, kétoldali rágás elkerülésére ösztönöz - így hozva létre az egyre nagyobb problémát a fogínyben sőt később a rágóízületben

Olvasson tovább

Ultrahangos fogkő eltávolítás esetbemutatás 3.

• 2011.01.24.
  • fogínygyulladás

Az ínyvérzés jelentkezése mindenképpen valamilyen, kezdődő vagy már súlyosabb ínygyulladás meglétét jelzi. Javasoljuk, hogy amennyiben fogmosás közben ínyvérzést tapasztal, haladéktalanul keresse fel fogorvosát. Enyhébb esetben még könnyedén kezelhető a probléma egy ultrahangos fogkőeltávolítás és Air-Brush sópolírozás kettőséből álló professzionális fogtisztítással, ezért megéri minél előbb kivizsgáltatni a tünetek súlyosságát.

Blog címkék

ELÉRHETŐSÉGEINK

Budapest Dental Esztétikai Fogászat Fogbeültetés & Fogszabályozás

NYITVATARTÁSI IDŐ

• Hétfő-péntek: 8.00 - 20.00
  • Hétvége: ZÁRVA

Tájékoztatjuk kedves pácienseinket,
hogy rendelőnk 2019. október 25-én,
és 2019. november 15-én zárva tart.

FOGÁSZATI ÁLLAPOTFELMÉRÉS

LEGFONTOSABB INFORMÁCIÓK

MINDENNAPI FOGÁSZAT ÁRAK

KOZMETIKAI FOGÁSZAT ÁRAK

ESZTÉTIKUS FOGPÓTLÁSOK ÁRAK

FOGSZABÁLYOZÁS ÁRAK

Előtte Utána képek

Ők fognak gondoskodni Önről. Fogorvoscsapatunk tagjainál a legjobb kezekben lesz. Forduljon hozzájuk bizalommal!

Rendelőnk a fogászat teljes palettáján nyújt fogászati szolgáltatásokat a mindennapi fogászattól kezdve a kíméletes fogpótlás lehetőségein keresztül a legmodernebb esztétikus mosolytervezésig. Egy teamben, egymással összefogva dolgozunk, hogy fájdalommentes, biztonságos és kiemelkedően esztétikus megoldásokat nyújthassuk pácienseink számára

Bejelentkezés