Homeopátia a fogászatban

Fogorvosi homeopátia – szelíd, mellékhatásmentes segítség a fogorvosi székben

Homeopátia – természetes orvoslás, mellékhatások nélkül

A homeopátiás orvoslás a természetes gyógymódok kedvelői körében napról napra egyre népszerűbb. Megfoghatatlan, finom rendszerében a mai napig sokan kételkednek, ám mellékhatás nélküli sikerekről egyre több homeopata orvos és homeopátiával gyógyuló páciens számol be. A homeopátia, mint természetes orvoslás, egyre széleskörűbb szakmai elismerésben részesül.

Fogorvosi homeopátia:

A homeopátiás orvosláson belül a fogorvosi homeopátia nem különbözik a gyógyszerválaszték tekintetében, lényegi elkülönülés tehát tulajdonképpen nincsen. Ami miatt mégis különválaszthatjuk ezt a területet, az, hogy míg a klasszikus homeopátiás gyógyítás komoly, hosszan tartó esetfelvétel alapján, a rengeteg tüneti kép illetve a páciens személyiségjegyeinek részletes megfigyelése során választja meg a páciens számára szükséges homeopátiás gyógyszert, addig a fogorvosi homeopátiában elsősorban akut fogászati kórképekre úgynevezett „jól bevált homeopátiás szereket” adhat a fogorvos, megkönnyítve ezzel a fogászati kezelés lefolyását. A fogorvosi homeopátia tehát nem a páciens krónikus, vagy alkati betegségeit, tüneteit gyógyítja, hanem egy aktuális panasz, fogászati esemény során nyújt szelíd, kiegészítő gyógymódot.

Hogyan segít a fogászati homeopátia

A homeopátiás kiegészítő gyógymód mellékhatás nélkül nyújt segítséget a fájdalom csökkentésében, a vérzés csillapításában vagy akár egy kevésbé problémamentes, gyorsabb csontosodási folyamat asszisztálásában. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy fogfájásnál a teljes szervezetre kiható – a gyomrot, emésztő szerveket is érintő - gyógyszeres fájdalomcsillapítást javasol a fogorvos, vagy természetes, mellékhatás nélküli készítménnyel igyekszik mérsékelni a fájdalmat.

A homeopátia tudománya az emberi testet egészként értékeli, hatékony készítményei természetesen, függőség nélkül gyógyítják az adott betegséget, köztük több kiváló stressz- és szorongásoldó szert találhatunk. A homeopátiás szerek természetes növényi, állati vagy ásványi anyagokból készülnek, így ezeket bárki - gyermekek, kismamák, várandósok, allergiásak – szedheti.

A készítmények erősítik a szervezet öngyógyító folyamatait, a szedési utasításokat betartva semmilyen mellékhatásuk nincsen.

A homeopátiás készítményeket leggyakrabban az alábbi fogászati problémák, beavatkozások esetén érdemes alkalmazni:

• Fájdalomcsillapításra fogászati kezelés alatt és után
  • Vérzéscsillapításra fogászati kezelés alatt és után
  • Csontosodási folyamatok harmonizálására, gyorsítására
  • Implantátumok problémammentesebb csontosodására
  • Fogászati kezelés előtti, alatti szorongás, feszültség oldására
  • Fogínyproblémák, kellemetlen lehelet kezelésére
  • Kezelt fog, például fogtömés utáni érzékenységének csillapítására
  • Kismamafogászat esetén, mikor az allopátiás (kémiai szereket tartalmazó) gyógyszerek nem megengedettek

FONTOS!

A homeopátiás szerek a fogászati kezelések kiegészítésére alkalmazhatóak. A fogászati kezelést, a rendszeres fogápolást és a féléves fogorvosi szájvizsgálatot nem helyettesítik!

A Budapest Dental által ajánlott link hasonló témában: