Allergia? – jobb ha időben tudomást szerzünk róla

Az egyre nagyobb számban jelentkező allergiás, gyulladásos panaszok irányították a fogorvosok figyelmét a szájüregben észlehető fémekkel kapcsolatos, ínygyulladással, vérzéssel járó problémákra.

A betegek egyre gyakrabban keresik fel a fogorvosokat a szájüregben hosszabb ideje fennálló és gyógyulási hajlamot nem mutató szokatlan gyulladásos jelenségek miatt.

Leggyakrabban előforduló panaszok:

• szájégés
  • nyelvbizsergés
  • szájszárazság
  • fekélyek keletkezése
  • villanyozó érzés
  • az íny gyulladása, vérzése

Természetesen a fenti tünetek hátterében nem biztos, hogy immunológiai ok szerepel.

A biztonság kedvéért azonban ilyen panaszok esetén mindenképp érdemes fogorvost felkeresni, aki allergia gyanúja esetén bőrgyógyászhoz fogja irányítani. A bőrgyógyász szakember megfelelő tesztek segítségével 24-72 óra alatt meghatározza a túlzott immunológiai reakciót kiváltó anyagot.

A kapott eredmény tükrében fogorvosa sokkal nagyobb biztonsággal dönthet az Önnek megfelelő fogpótlás vagy tömés összetételéről.

Mi a helyzet az amalgámmal?

Az amalgám mérgező hatása ma sem egyértelmű. Az azonban, hogy a higany sói (klorid illetve ammónium sók) túlérzékenységet okozhatnak, ez már bebizonyosodott. Sokszor azonban pozitív allergia teszt esetén sem jelentkezik semmilyen klinikai tünet. Kérdéses esetben megoldás lehet az amalgám tömés cseréje.

Fémvázas, vagy nem fémvázas koronát válasszak?

A nikkel, króm, kobalt allergiák a leggyakoribb fémallergiák. Ezek a fémek azonban az összetevői a hagyományos fémkerámia koronáknak. Milyen egyéb megoldások léteznek ha új koronára van szükség?

A Budapest Dental által ajánlott linkek hasonló témában: