Cirkon korona esetbemutatás 3.

CAD-CAM cirkon korona esetbemutatás

A képen látható páciensnek hosszú ideig nem volt lehetősége arra, hogy felkeresse fogorvosát. Sok fogánál jelentős foganyag veszteség alakult ki a fogszuvasodás következtében. A kezelés első lépései még nem a cirkon korona készítéséről szóltak, hanem csak az alapozásról. A szuvas fogakat ki kellett tisztítani, sokat gyökérkezelni kellett. A gyökérkezelt fogakat a front régióban cirkon csappal, a hátsó régióban fém csapokkal lehetett megerősíteni. A CAD-CAM cirkon fogkoronák mellett azért döntött, mert hosszú évek után végre magabiztos mosolyt óhajtott, és ez a kívánság az élethű cirkon porcelánnal elérhető.

Mit jelent a CAD CAM technológia

A CAD CAM technológia lényege a számítógépes tervezés és a számítógépes megmunkálás. A fogorvos által vett lenyomatot a fogtechnikus egy speciális gipsszel kiönti, majd az így kapott fogászati mintát bescenneli. Az első “cirkon váz” így a képernyőn készül el virtuálisan a digitális mintán. Az így elkészült képet töltik be a frézgépbe, mely egy cirkonium porcelán blokkból ultrapontosan kifaragja a digitális kép pontos mását. Az eredmény maximális preciz

Fogászati kezelési lépések:

A kezelés első fázisában alapos fogkő eltávolítás történt. A szuvasodást és ínygyulladást okozó baktériumok visszatérő fertőzéseket okoztak. A visszatérő fertőzések megszüntetésének egyik kiváló módszere az antimikrobiális fotodinamikus terápia. A terápia fájdalommentesen elvégezhető, a kezeléssel a kórokozók 99%a elpusztítható. Miután a fogíny egészségét visszanyertük, megkezdődtek a gyökérkezelések. A modern gyökérkezelési eljárásokkal szerencsére a gyökérkezelések nem fájdalmasak. A gyökérkezelt fogak felépítésére csapos műcsonkokat kellett készíteni. Az eljárás ideje alatt ideiglenes fogkoronákat helyzetünk a fogakra. A végleges koronák elkészítésére fél évet várni kellett. A gyökérkezelések után röntgenen ellenőrizni szükséges, hogy a gyökérkezelt fogak csúcsán nem alakult e ki újabb gyulladás, elindult e a csontosodás.

A cirkon porcelán koronák felhelyezése akkor történhet meg, mikor az íny és a fogak tökéletesen egészségesek, ellátottak. Csak ez biztosíthatja, hogy a fogpótlás hosszú éveken át biztonsággal hordható legyen.

Mennyibe került a képen látható kezelés?

Fogászati állapotfelmérés, panoráma röntgenfelvétel, fényképek Tovább az árakra
Kezelési terv megbeszélése és elfogadása Tovább az árakra
Szájhigiéniai kezelés, fogkőeltávolítás Tovább az árakra
Antimikrobiális fotodinamikus terápia Tovább az árakra